Ensimmäiset rakkaudentunnustukset on julkaistu – leimapassikampanjassa mukana jo 60 yritystä

I love Mikkeli -kampanjaa ovat rakentamassa Mikkelin kaupunki, Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy, Mikke ry, Mikkelin Yrittäjät, Etelä-Savon Yrittäjät, Etelä-Savon kauppakamarin Mikkelin osasto sekä Mikkelin Nuorkauppakamari. Kaikki toimijat ovat tervetulleita toimintaan mukaan. Kampanja starttasi 13.5.2020 ja sen tavoitteena on luoda hyvinvointia ja elinvoimaa Mikkeliin. Toimijatahot ovat tyytyväisiä kampanjan aloitukseen.

Rakkaudentunnustuksissa korostuvat luonto ja elämänlaatu

Kampanjan kärkenä toimii Sata rakkaudentunnustusta Mikkelille -haaste. Haasteeseen osallistuvien tunnustukset ovat katsottavissa kampanjan Facebook-sivulla. Perjantaihin 20.5. mennessä rakkautensa haasteen kautta on tunnustanut kymmenen henkilöä. Tunnustuksia julkaistaan yksi päivässä.

– Parisenkymmentä rakkaudentunnustusta odottaa tällä hetkellä julkaisua. Haasteeseen tähän mennessä lupautuneita henkilöitä on toki runsaasti tätä enemmän, Heidi Hänninen kaupungin viestinnästä kertoo.

Tähän mennessä rakkautensa Mikkelille ovat tunnustaneet muun muassa kaupunginjohtaja Timo Halonen, Miksei Oy:n Mikkeli-myyjä Olli Marjalaakso, Suur-Savon Osuuskaupan toimitusjohtaja Heikki Hämäläinen sekä matkailuyrittäjä Katriina Noponen.

– Lähipäivinä julkaistaan lisää muun muassa yrittäjien tunnustuksia, Hänninen paljastaa.

– Tulossa on myös poliitikkojen, taiteilijoiden ja urheiluväen tunnustuksia.

Rakkaudentunnustus koostuu henkilön kuvasta, lyhyestä tekstistä ja videosta. Tähän mennessä julkaistuissa tunnustuksissa korostuu henkilökohtaisten Mikkeli-muistojen lisäksi, upea luonto, ulkoilumahdollisuudet sekä elämänlaatu.

Leimapassikampanjassa jo kuusikymmentä yritystä

Osana I love Mikkeli -kampanjaa lanseerattiin paikallista ostamista tukeva leimapassikampanja.

– Leimapassikampanjassa mukana olevia yrityksiä on tällä hetkellä noin kuusikymmentä, Mikke ry:n toiminnanjohtaja Kati Häkkinen kertoo iloisena.

– Passien ensimmäinen tuhannen kappaleen erä loppui aivan alkuunsa. Onneksi niitä on nyt saatu lisää, Häkkinen jatkaa.

Täydellä passilla osallistuu kuukauden lopussa lahjakortin arvontaan. Ensimmäinen arvonta toteutetaan kesäkuun lopussa. Lisäksi jokainen saa täyttä passia vastaan I love Mikkeli -tarran.

– Leimapassikampanjan avulla haluamme osaltamme kannustaa käyttämään paikallisia palveluja. Kampanjassa mukana olevien yritysten määrä ja monipuolisuus kertoo, kuinka huikea tarjonta Mikkelissä on, Häkkinen sanoo.

Mukana kampanjassa on muun muassa ravintolatoimijoita, kampaamoita, ruokakauppoja ja erikoisliikkeitä. Mukaan ovat lähteneet myös kiinteistövälittäjä, apteekki, siivousyritys ja Mikkelin teatteri.

Kaikki kaupunkilaiset mukaan!

– Haluamme Mikkeliin kohdistuvan rakkauden esille, Mikkeli-myyjä Olli Marjalaakso toteaa kampanjan ideasta. 

– Paikallisen ostamisen ja Sata rakkaudentunnustusta -haasteen lisäksi toivoisimme, että #ilovemikkeli-tunnistetta käytettäisiin mahdollisimman laajasti sosiaalisessa mediassa. Jokainen voi tehdä oman rakkaudentunnustuksensa I love Mikkeli -hengessä.  Olemme avoimia myös tapahtumayhteistyölle, Marjalaakso jatkaa.

Ensimmäinen kampanjan tapahtumayhteistyö toteutetaan toukokuun viimeisenä viikonloppuna Hattu ry:n kanssa. Tapahtuma järjestetään verkossa ja se on maksuton.

ilovemikkeli.fi