Jone Nikula seikkailee Mikkelissä – laajassa markkinointikampanjassa nostetaan esiin sotahistoria- ja luontomatkailua sekä kaupunkia asuinpaikkana

Jone Nikula Astuvansalmella

Mikkeliä tuodaan esiin valtakunnallisessa markkinointikampanjassa, jonka kasvoina toimii TV:stä ja radiosta tuttu Jone Nikula. Kampanjan teemoja ovat sodan historia, luonto- ja kulttuurimatkailu sekä asuminen Mikkelissä, ja sen toteuttavat Mikkelin kaupunki yhdessä Päämaja – Mikkelin matkailun kehittämishankkeen kanssa.

Kampanjan videoissa käydään muun muassa Sodan ja rauhan keskus Muistissa, vieraillaan Astuvansalmen kalliomaalauksilla sekä tutustutaan mikkeliläisen lapsiperheen elämään. 

Kokonaisuuden tuottaa Sanoma Oy, joka mahdollistaa kampanjan toteutumisen monikanavaisesti. Kampanja näkyy ja kuuluu valtakunnallisesti muun muassa videoina, radiomainoksina ja natiiviartikkeleina kesän ajan. Kampanjaan on valjastettu myös Jone Nikulan sosiaalisen median kanavat. Jone Nikula valikoitui kampanjakasvoksi useammastakin syystä. Nikula on sotahistoriaharrastaja, jolla on mökki Mikkelin seudulla, joten alue on hänelle tuttu. 

Mukana olevat toimijat ovat innostuneita pian julkaistavasta kokonaisuudesta

Kaupungin viestintä- ja markkinointipäällikkö Heidi Hänninen on tyytyväinen kampanjakokonaisuuteen. ”Kampanjakokonaisuus tulee näkyväksi suurelle joukolle suomalaisia eri medioiden välityksellä niin videona, äänenä, tekstinä kuin kuvinakin. Tähän asti näkemäni perusteella uskon, että kampanja lisää Mikkelin vetovoimaisuutta niin matkailu- kuin asumispaikkana. Toivon myös, että videoiden näkeminen lisää paikallisten ylpeyttä omasta kotikaupungistaan”.

Matkailujohtaja Maisa Häkkinen Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy:stä iloitsee myös kokonaisuudesta. ”Kaikki kampanjan kolme osa-aluetta tukevat yhteistä tavoitetta elinvoiman lisäämiseksi kaupungissa.  Jone Nikula henkilönä tuo uusia kohderyhmiä Mikkelin sanoman ääreen. Nyt toteutettu kokonaisuus on hieno osoitus toimijoiden yhteistyöstä.”   

Kampanjamateriaaleihin pääset tutustumaan seuraavista linkeistä:
www.visitmikkeli.fi/paamajasi-saimaalla
www.asumikkelissa.fi

Markkinointikampanja on Mikkelin kaupungin ja Päämaja – Mikkelin matkailun kehittämishanke -hankkeen yhteisponnistus. Päämaja -hanke on Euroopan unionin osarahoittama. Tuen on myöntänyt Etelä-Savon maakuntaliitto