Mikkelin kaupunki on osana Trimblen ohjelmistohankintaa ottanut käyttöönsä kansalaisen palautekanavan. 1,35 miljoonaa euroa neljän vuoden aikana maksavasta ohjelmistohankinnasta valtaosa on virkakäyttöön tarkoitettua Locus Cloud -ohjelmaa, palautekanava on pieni erillinen osa tätä kokonaishankintaa. Loma-ajat ja viikonloput huomioiden palautteisiin pyritään vastaamaan kolmen arkipäivän kuluessa. Sama palautekanava on käytössä jo kymmenissä muissa suomalaisissa kaupungeissa ja kunnissa.
Palautepalvelu on jo tuotantokäytössä ja löytyy osoitteesta https://mikkeli.asiointi.fi/eFeedback/.
Palautekanava on tarkoitettu kiireettömän palautteen käsittelyyn. Esimerkiksi kunnossapitoon ja vikailmoituksiin liittyvät kiireelliset palautteet on syytä edelleen antaa niille erityisesti varattuja kanavia pitkin.
Kiireelliset palautteet ja ilmoitukset lähetetään edelleen kiinteistöjen osalta osoitteessa mikkeli.fi/palvelut/kaupungin-kiinteistot/tilakeskus-kiinteistojen-yllapito/.
Katualueiden kunnossapitoon liittyvät kiireelliset ilmoitukset ja palautteet edelleen päivystysnumeroon (24 h): 015 164 800, Viherpalvelut Hyvönen.
Katu- tai liikennevaloviat: katuvaloviat(at)ese.fi tai palautelomakkeella: kaupungin alueen liikennevalo- ja katuvalovikojen ilmoituslomake
Kuva: Mikko Mäkeläinen