Kulttuuri ja vapaa-aika

Museotietoa selkosuomeksi

Kuvakooste Mikkelin kaupungin museoiden kohteista.

Oletko jo käynyt museossa Mikkelissä?

Mikkelissä on useita museoita, joissa voit vierailla. Mikkelin kaupungin museoiden tehtävä on säilyttää, tallettaa ja esitellä Etelä-Savon kulttuuriperintöä.

Kulttuuriperintö tarkoittaa asioita, jotka olemme saaneet meitä ennen eläneiltä ihmisiltä. Kulttuuriperintöä ovat esimerkiksi vanhat esineet, mutta myös taide sekä tavat ja taidot.

Tällä sivulla on pdf-esitteitä, jotka kertovat kaupungin museokohteista selkosuomeksi.


PDF-esitteet

Museovieraan muistilista
Lataa selkokielinen esite, joka kertoo museovierailun säännöistä.
Linkki avautuu uuteen välilehteen.

Mikkelin taidemuseo
Lataa Mikkelin taidemuseon selkokielinen pdf-esite vuodelle 2026.
Linkki avautuu uuteen välilehteen.

Suur-Savon museo
Lataa Suur-Savon museon selkokielinen pdf-esite vuodelle 2026.
Linkki avautuu uuteen välilehteen.

Harjukosken mylly
Lataa Harjukosken myllyn selkokielinen pdf-esite.
Linkki avautuu uuteen välilehteen.

Kivisakasti
Lataa Kivisakastin selkokielinen pdf-esite.
Linkki avautuu uuteen välilehteen.

Mannerheimin salonkivaunu
Lataa Mannerheimin salonkivaunun selkokielinen pdf-esite.
Linkki avautuu uuteen välilehteen.

Mikkelin kaupungin museoiden
toimiston yhteystiedot

Puhelinnumero:
040 129 5090
Vastaamme arkisin kello 9–15


Sähköposti:
museot(at)sivistys.mikkeli.fi