Asuminen ja ympäristö

Joukkoliikenteen asiakaspalvelu

Waltti – Lipunmyyntipiste – Aikatauluneuvonta
Asiointipiste, Mikkelin Pääkirjasto
Raatihuoneenkatu 6, 50100 Mikkeli
Aukioloajat:
1.9. – 31.5. klo 9 – 16
1.6. – 31.8. klo 9 – 15
Juhlapyhien aattoina klo 9 – 15
Maksutavat: käteinen raha ja yleisimmät maksu- ja luottokortit
Puh. 015 194 2100
asiakaspalvelu(at)mikkeli.fi

Työmatkaetu on henkilökohtainen ja työntekijä voi ostaa sillä joko kausilipun tai henkilökohtaiselle kortille ladattua arvoa julkisiin liikennevälineisiin. Mikkelin waltti-joukkoliikenteessä voi hyödyntää Edenred-, ePassi- ja Smartum -työmatkaetuusjärjestelmiä. Sähköisen työmatkaetuuspalvelun avulla avulla edun hallinnointi hoituu vaivattomasti. Asioi ensin asiointipisteessä.

Anna palautetta joukkoliikenteestä! Mikkelin palautepalvelu

Vaikuta Mikkelin paikallisliikenteen kehittämiseen – paikallisliikenteen asukaskysely: Pääset kyselyyn osoitteessa: app.maptionnaire.com/q/mikkelinpaikallisliikenne2025 (linkki vie Maptionnaireen).
Mikkelin kaupunki selvittää asukkaiden näkemyksiä paikallisliikenteen kehittämistarpeista. Vaikuta ja vastaa kyselyyn 30.3.2025 mennessä! Vastaaminen vie aikaa noin 5–10 minuuttia. Parhaiten vastaaminen onnistuu tietokoneella, mutta vastata voit totta kai myös kännykällä tai tabletilla. Vastauksesi antaa arvokasta tietoa paikallisliikenteen nykytilasta ja kehittämistarpeista. Toivomme, että vastaat kyselyyn ja olet osaltasi vaikuttamassa paikallisliikenteen kehittämiseen! Asukaskysely on osa Mikkelin joukkoliikennesuunnitelman päivittämistä. Joukkoliikennesuunnitelma päivitetään kevään 2025 aikana ja sen yhteydessä tarkistetaan paikallisliikenteen palvelutasotavoitteet sekä selvitetään linjaston ja aikataulujen kehittämistarpeita.

Liikuntarajoitteisten on mahdollista asioida itsenäisesti asiointipisteessä sekä itsepalveluautomaateilla.
Waltti-lipun hinnan lisäksi ensimmäisellä kerralla Asiointipisteessä korttimaksu on 5 € ja palvelumaksu 2 €, yht. 7€.

Yleisten matkakortti- ja matkustusehtojen mukaisissa hyvityksissä ja palautuksissa palvelumaksu 7€.

Waltti-kortteja voi lisäladata Asiointipisteessä, Waltti-nettikaupassa, Waltti-itsepalveluautomaateilla ja Waltti-liikenteen busseissa. Lisälatauksen palvelumaksu Asiointipisteessä 3 € ja busseissa 4 €.
Waltti-nettipalvelussa korttimaksu ja palvelumaksu 0 €.
Itsepalveluautomaatilla palvelumaksu 0 €.

Joukkoliikenteen itsepalvelulippuautomaatit sijaitsevat Mikkelin pääkirjaston aulassa ja kauppakeskus Akselin aulassa. Lippuautomaatit ovat käytössä pääkirjaston ja Akselin aukioloaikoina.

Lisätietoa ELY-keskuksen Waltti-liikenteestä
Mikkelin kaupungin Waltti-nettipalvelu
Lisätietoa Waltti-järjestelmästä 

Liikennöintiä koskeva palaute suoraan liikenteenharjoittajalle (katso ’Yhteystiedot’).

Waltti-palaute
Asiointipiste (asiakaspalvelu(at)mikkeli.fi) tai liikenteen.asiakaspalvelu(at)ely-keskus.fi, puh. 0295 020 600 (ma-pe klo 9-16).

Joukkoliikenne
Liisa Heikkinen
joukkoliikenneinsinööri
liisa.heikkinen@mikkeli.fi
puh. 044 794 2526